Elektro‐magnetski akcelerator i regenerativna kočnica, pod radnim nazivom MAGREG; pronalazi svoju primjenu u auto industriji. Značajke koje MAGREG poboljšava su ubrzanje, brži i sigurniji zaustavljanja vozila, smanjenja potrošnje goriva kroz više faza te manje trošenja mehaničkih kočnica.

 

Koncept se ne zasniva na sličnim hibridnim pogonima, već na drukčijoj primjeni dodatnog pogona na prijenosu automobila te integralnog djelovanja s motorom s unutarnjim izgaranjem.

 

U fazi vožnje sustav poboljšava performanse automobila, tako što poboljšava okretni moment, pomaže u savladavanju inercije te smanjenju gubitaka prijenosa. Time sustav poboljšava ubrzanje automobila te smanjuje potrošnju goriva.

U fazi kočenja sustav u potpunosti zamjenjuje mehaničke kočnice. Sustav potpuno samostalno koći elektromagnetski, što donosi znatno veću pouzdanost, brže vrijeme odaziva te se u potpunosti otklanja problem trošenja mehaničkih kočnica.

U fazi kada sustav ne pomaže motoru s unutarnjim izgaranjem, niti kada koći, prikuplja i pretvara otpadnu energiju te je sprema u bateriju/akumulator.

 

Projekt je pred fazom laboratorijskog ispitivanja, gdje će se u obzor uzeti razni materijali povoljnih mehaničkih i elektromagnetskih svojstava. Cilj ispitivanja je prikupljivanje empirijskih podataka koji će se usporediti s matematičkim izračunima iz zasnivanja. Nakon prvih ispitivanja biti će poznata područja gdje su moguća i potrebna poboljšanja, kao i isplativost primjene određenih materijala u ovakvom sustavu.

  • Tehnički projekt Voditelji: Josip Horvat, Jakov Soldić
  • Status: pauziran